قفسه بندی

 

قفسه بندی انبار

با پیشرفت صنایع، افزایش تولیدات داخلی، گسترش واردات اقلام خارجی و همچنین ارزشمند شدن زمین، استفاده بهینه از فضا جهت نگهداری اجناس، امری بدیهی به شمار می رود. بدین ترتیب استفاده از سیستم های قفسه بندی در کاربری های مرتبط امری اجتناب ناپذیر است.کاربری های مرتبط در این صنعت عبارتند از؛ کارخانه ها، کارگاه ها، انبارها، سردخانه ها، فروشگاه ها، اماکن آموزشی، اداری و مصارف خانگی، لذا با توجه به دامنه کاربرد وسیع این صنعت، طراحی، تولید و نوع محصولات قابل استفاده متفاوت خواهد بود.

مزایای استفاده از سیستم های قفسه بندی:

  • استفاده بهینه از فضا
  • دسترسی آسان به کالا و مواد در فضای انبار، فروشگاه و ...
  • کاهش میزان ضایعات ناشی از چیدمان نامناسب اقلام
  • امکان کنترل موجودی در کمترین زمان و با کمترین هزینه و تسهیل فرایند انبارداری
  • تسریع و تسهیل تحویل کالا به مشتریان

از این رو سیستم قفسه بندی نیازمند متخصصین و کادر مجرب در زمینه طراحی، تولید و نصب آن می باشد.

قفسه انبار چیست

امروزه دیگر شما نمی توانید انبار و یا فروشگاهی را بیابید که مجهز به قفسه بندی نباشد استفاده از قفسه بندی در فروشگاه و انبارها نیز با پیشرفت تحول پیدا کرده و در هر قسمت با توجه به نیاز مشتری اندیشه و ابداع جدید به کار گرفته شده است. استفاده از قفسه بندی سبب آسان شدن فعالیت های کارخانه ای و تولیدی بخصوص در بخش انبارداری و ایجاد فضای بهینه شده است این امر بخصوص درانبارها ،مراکز خرید و فروشگاه ها ،با اشکال مختلف و در طراحی متفاوت ساخته می شود.

باتوجه به در اختیار داشتن مقدار فضا کم و کوچک که برای نظم دهی و ترتیب دادن وجود دارد قفسه بندی و نظم دهی به اجسام بسیار مهم است در این بین انتخاب قفسه متناسب با مکان و اجسامی که قرار است برروی آن قرار گیرد با توجه و متناسب با مکان و فضا نیاز به متخصصین این فن را مطلبد. مثلا در یک فروشگاه ،قفسه بندی بیش از سایر اجزای داخلی دیگر نیازیک فروشنده است باید قفسه ها و طبقاتی بطوری تعبیه گردد که علاوه بر اینکه مشتری بتواند براحتی به همه وسایل دسترسی داشته باشد و به شکلی قرار گیرد که در دیدرس آن قرار گیرد ،باید به شکلی نیز تعبیه گردد که رفت و آمد شد در بین قفسه ها نیز به آسانی صورت گیرد.

کارکرد اصلی قفسه انبار و فروشگاهی

بنابراین در کل دلایل استفاده از قفسه انبار به شرح زیر است:

1- بهره از حداقل فضای موجود

2- برداشتن محدودیت جهت گذاشتن اجسام روی یکدیگر

3- دسترسی آسانتر به محصولات

4- دسته بندی و طبقه گذاری محصلات متفاوت

5- برقراری نظم در چیدن محصولات

نوشته های اخیر

دسته بندی ها